Kandidaten

Bediende en syndicaal afgevaardigde Maersk Line

1. Rudy Van Rompaey

Leeftijd: 49 jaar

Rudy is een echte Bomenaar. Hij staat voor rechtvaardigheid, snelheid, totale inzet. Hij is al jaren een erg actief vakbondsafgevaardigde van BBTK-ABVV. Wie hem kent weet dat je altijd op hem kan rekenen. De warmte, vriendschap en erkentelijkheid die hij heeft opgebouwd met zijn collega's geven hem dagelijks energie. Als vakbondsman heeft hij geleerd dat je vlot... Meer.

2. Nora Offeciers

Boekhoudster, invalide

2. Nora Offeciers

Leeftijd: 57 jaar.

Nora Officiers is boekhoudster. “Laat ons iets doen aan het onrecht in de wereld en streven voor een betere wereld en milieu”. Iedereen zou zijn rechten automatisch moeten toegekend krijgen maar nu krijg je die enkel als je erachter zit, de hele papiermolen doorloopt en de nodige vriendjes kent. Zoals Freddie Mercury van Queen ooit zong: there... Meer.

3. Barry Diloh

Student Labo technologie

3. Barry Diloh

Leeftijd: 23 jaar.

Barry Diloh is student laborant. Terug een openluchtzwembad in Boom waar onze jeugd in de zomer kan genieten, daar gaat hij voor.

4. Stephanie Lacroix

Verkoopster broodjeszaak

4. Stephanie Lacroix

Leeftijd: 29 jaar.

Stephanie Lacroix is verkoopster in een broodjeszaak. “Ik ben opgegroeid in Boom, heb veel tijd doorgebracht in de kleiputten tussen Boom en Terhagen. Het is ongelooflijk dat de provincie dit mooie stuk natuur wil opofferen voor het grote geld. Voor mij: eerst de natuur, niet de winst, Red onze kleiputten!”

5. Gunther Fasoel

Kok

5. Gunther Fasoel

Leeftijd: 57 jaar.

Gunther Fasoel is kok en daarnaast actief voor een sociaal en leefbaar Boom zonder iemand uit te sluiten.

6. Ferri Shana Gomez

Student grafisch ontwerpster

6. Ferri Shana Gomez

Leeftijd: 22 jaar.

Shana Gomez is studente grafisch ontwerpster. “Het wordt tijd dat we hier in Boom strijden tegen armoede en voor onze jeugd. Ook voor vrouwenrechten zet ik mij in want degelijk rechten voor vrouwen is het begin!

7. Thierry Van Den Berghe

Warehouse Operator

7. Thierry Van Den Berghe

Leeftijd: 30 jaar.

Thierry is Warehouse Operator en syndicaal afgevaardigde bij Federal Mogul Kontich. Hij is activist in verschillende actiegroepen voor arbeid, dierenrechten en milieu en zal nooit ophouden met strijden.

8. Conny Lurinx

Invalide

8. Conny Lurinx

Leeftijd: 54 jaar.

“We moeten in Boom meer sociale woningen krijgen. Het wordt tijd dat we ons inzetten voor de zwakkeren van onze samenleving zodat iedereen in Boom een degelijke huisvestiging heeft en kan leven zonder armoede.”

9. Peter Rosemeyer

Gepensioneerd maatschappelijk assistent

9. Peter Rosemeyer

Leeftijd: 67 jaar.

Peter Rosemeyer is een gepensioneerd maatschappelijk assistent. “Armoede en degelijke huisvesting, in Boom is er daaraan nog veel werk! Samen met de PVDA Boom zal ik hieraan werken.”

10. Neat Ibraimi

Zelfstandig autoverkoper

10. Neat Ibraimi

Leeftijd: 23 jaar.

Nead is zelfstandig autoverkoper. “We moeten vechten voor een Boom met eerlijke belastingen, geen racisme. Voor iedereen een degelijk werk en huisvesting kan veel helpen aan de stijgende armoede in Boom.”

11. Gwendolien Lamote

Studente medisch secretariaat

11. Gwendolien Lamote

Leeftijd: 25 jaar.

Gwendolien Lamote komt op voor de jongeren van Boom. “Voor iedereen een goede baan zou al veel verhelpen tegen de armoede in Boom.”

12. Bruce Diloh

Student verpleging

12. Bruce Diloh

Leeftijd: 23 jaar.

Bruce Diloh is student verpleging. “De Bomenaar heeft recht op goede gezondheidszorg daarom willen wij een wijkgezondheidscentrum.” een wereld zonder racisme, daar gaat hij voor.

13. Sarah Aerts

Kapster

13. Sarah Aerts

Leeftijd: 35 jaar.

Sarah Aerts is kapster. “Als mama van twee kleine kinderen weet ik hoe moeilijk het kan zijn om niet in armoede terecht te komen. We moeten vechten voor een armoede vrij Boom waar onze kinderen en jeugd een eerlijke kans krijgen.”

14. Christiane Doms

Verzorgster

14. Christiane Doms

Leeftijd: 59 jaar.

Christiane Doms is verzorgster. “Iedere Bomenaar moet recht hebben op goede gezondheid. Daarom pleit ik samen met de pvda Boom voor een wijkgezondheidscentrum.”

15. Abdeslam Abdellaoui

Hulpkok

15. Abdeslam Abdellaoui

Leeftijd: 57 jaar.

Louis is hulpkok. “Het is niet eenvoudig een goede baan in Boom te vinden. Dit brengt veel mensen in armoede. We gaan er samen voor om dit onrecht te bestrijden.”

16. Marie Cornelis

Grafisch ontwerpster en keukenhulp

16. Marie Cornelis

Leeftijd: 25 jaar.

Marie Cornleis is grafisch ontwerpster en keukenhulp.”Ik woon vlak bij de Rupel en de kleiputten, vlakbij de groene long van de Rupelstreek, dat prachtig natuurgebied, dat moeten we behouden.Voor milieu en voor de jongeren, daar wil ik voor strijden!”

17. Gilbert Lauwers

Gepensioneerd veiligheidsagent kerncentrale Doel

17. Gilbert Lauwers

Leeftijd: 74 jaar.

Gilbert Lauwers is gepensioneerd veiligheidsagent in de kerncentrale Doel. “In Boom zijn er zovelen die niet de nodige medische verzorging krijgen omdat ze in armoede leven. We gaan samen voor een wijkgezondheidscentrum.”

18. Tiffany Roovers

Arbeidster bij Alcon

18. Tiffany Roovers

Leeftijd: 30 jaar.

Tiffany Roovers is arbeidster bij Alcon. “Geen enkel kind in Boom zou in armoede moeten opgroeien. Als mama wil ik dat het openluchtzwembad terug open gaat.”

19. Robert Van Reeth

Gepensioneerd technicus medisch apparatuur bij Siemens

19. Robert Van Reeth

Leeftijd: 68 jaar.

Robert Van Reeth is gepensioneerd technieker medisch apparatuur bij Siemens. “We hebben als Bomenaar de ziekenhuisbelasting jaren betaald. Een arme even veel als een rijke. Dat moet stoppen. Nooit mag er nog zo’n ondemocratische belasting in Boom komen.”

20. Lisette Gielman

Gepensioneerd bejaardenhelpster aan huis

20. Lisette Gielman

Leeftijd: 65 jaar.

Lisette Gielman werkte jaren als bejaardenhelpster maar is nu gepensioneerd. “Als bejaardenhelpster heb ik veel ellende meegemaakt. Dat verdienen onze ouderen niet. We moeten voor hen opkomen”

21. Jacques Vandeputte

Gepensioneerd bewakingsagent

21. Jacques Vandeputte

Leeftijd: 67 jaar.

Jacques is een gepensioneerd bewakingsagent. “Als inwoner van Noeveren, het historisch dorpsgezicht van Boom zal ik blijven vechten tegen de bouwpromotoren die hoogbouw plannen in onze prachtige streek.”

22. Inge Peeters

Huisvrouw

22. Inge Peeters

Leeftijd: 56 jaar.

Inge Peters is huisvrouw. “Ik wil dat onze jeugd in een gezond Boom kan opgroeien, zonder armoede. We zullen ons volop inzetten voor de overkoepeling van de A12 en de redding van onze kleiputten.”

23. Yent'l De Nys

Opvoedster

23. Yent'l De Nys

Leeftijd: 31 jaar.

Yent’l De Nys is opvoedster. “Als opvoedster en thuishelpster ben ik al veel ellende tegengekomen in Boom. Iedereen een degelijk werk geven, degelijke huisvesting en gezondheidszorg, daar ga ik voor!”

24. Wim Offeciers

Gepensioneerd VRT coryfee

24. Wim Offeciers

Leeftijd: 85 jaar.

Wim Offeciers is een gepensioneerd VRT coryfee. “Als oudere heb ik het geluk om bij mijn dochter Nora te wonen. Veel Bomenaars hebben dat geluk niet. De pensioenen moeten omhoog en de factuur van het rusthuis moet minstens gehalveerd worden”

25. Luc Vandenhoeck

Voormalig syndicaal afgevaardigde VRT

25. Luc Vandenhoeck

Leeftijd: 66 jaar.

Luc Vandenhoeck is voormalig syndicaal afgevaardigde van de VRT en een strijdbare, anti-racistische Bomenaar. Hij wil vechten voor de volgende generaties zonder uitsluiting van ras of cultuur.