Werkende gemeente

Een gemeente die bruist van het leven, daar gaan we voor.Het handelscentrum dat al jaren in een negatieve spiraal zit, moet weer nieuw leven in geblazen worden. Zowel winkels als horecazaken verdienen in hun plaats terug. Alleen door een globale aanpak kunnen we de inwoners van de Rupelstreek terug naar Boom laten afzakken om hun aankopen te doen. Het (openbaar) vervoer moet aangepast worden aan de noden van een actief handelscentrum zodat we een maximum aan potentiële klanten kunnen aantrekken. 84.4% van de werkende Bomenaars werken niet in Boom. (Gemeentescan - 2023) In je eigen woonplaats werken, heeft een positief effect op vele vlakken: duurzaamheid, betrokkenheid, gezondheid, … Met een actief beleid op lokale tewerkstelling wordt hier een kentering in gemaakt. Alle dienstverlening die uitbesteed is, nemen we terug in handen.Wonen, werken, kopen en verbruiken in de eigen gemeente werkt bevorderend voor de welvaart van Boom.

Wat wij willen

1. Een bruisend handelscentrum

• aanmoedigingspremie starter
  • maximale samenwerking tussen festivals en lokale handelaars