PVDA Boom solidair

Solidariteit en lekker eten. Dat kennen we goed bij PVDA Boom. De voorbije twee jaren organiseerden we telkens een solidariteitsmaaltijd die door de Bomenaren erg gesmaakt. We steunden zo projecten in Griekenland en in Palestina.

In 2015 ging onze steun naar de Griekse bevolking die slachtoffer werd (en nog steeds is) van de besparingen van de Europese Commissie. Peter Mertens kwam er praten over zijn boek “Hoe durven ze” en we aten moussaka, tzatziki en baklava.

In 2016  ondersteunden we een project van Geneeskunde voor de Derde wereld in Palestina. Dit keer was het eten dus Arabisch en Palestijns. Saïda Isbai, diversiteitsconsulente bij ACV en Hanne Bosselaers, dokter bij Geneeskunde voor het Volk, kwamen spreken over het project. Ze hadden allebei kort daarvoor Palestina en Gaza bezocht.

De solidariteitsmaaltijden waren telkens niet enkel leerzame, maar ook lekkere avonden. Dat zou nooit gelukt zijn, zonder de vele PVDA-leden en sympathisanten die voor het heerlijke eten zorgden.

Foto's, PVDA Boom