PVDA Boom stelt openstelling openluchtzwembad voor tijdens hittegolf

We beleven een hittegolf midden de beperkingen op ontspanning door de corona-pandemie. Boom beschikt over een openluchtzwembad. Dat werd in 2015 gesloten door de N-VA bewindsploeg, nadat die een subsidiemogelijkheid van de Vlaamse overheid naast zich neer legde. Dankzij de inspanning van de Boomse IJsberen is het zwembad in goede staat gebleven. PVDA-Boom wil tijdens deze hittegolf het zwembad openstellen voor de bevolking. Zo kan de Boomse jeugd verkoeling vinden. Dat het perfect mogelijk is om dat veilig te organiseren bewijst de aanpak in de gratis zwemvijver van Deurne.

Op termijn willen we een volledige heropening van het Booms openluchtzwembad voor het publiek. We voelen het allemaal, de klimaatopwarming zorgt voor zomers vol hittegolven. Het openluchtzwembad was een leuke plek voor ontspanning die zorgde voor zowel verkoeling als rust. Dat willen we terug. Des te belangrijker als je je bedenkt dat heel wat Boomse gezinnen zich geen vakantie kunnen veroorloven en de zomer steeds dicht bij huis moeten vieren. Iedereen weet intussen dat Boom kampt met de hoogste kinderarmoede van heel Vlaanderen.

PVDA-voorzitter Rudy Van Rompaey vindt dat de gemeente opnieuw moet investeren in het openluchtzwembad zodat iedereen er de hele zomer kan van genieten: ‘Het gaat om investeren in een gezonde en laagdrempelige ontspanningsmogelijkheid voor onze inwoners. De Grote Bevraging die PVDA Boom in 2018 organiseerde maakte het zonneklaar. De Bomenaar wil dat het openluchtzwembad wordt heropend. De zwembadtechnologie is intussen verbeterd. We willen dat er opnieuw een subsidieaanvraag ingediend wordt en dat het zwembad heropend wordt voor het grote publiek. Een gezonde ontspanning voor de Boomse gezinnen is die financiële inspanning meer dan waard.’

Daarom blijft PVDA Boom ijveren voor het volledig heropenen van het zwembad.

Je kan ons nog steeds steunen door de petitie te tekenen, klik dan op onderstaande knop of surf naar: https://boom.pvda.be/petitie_heropen_het_openluchtzwembad_in_boom